Social media

Social medier, organisk trafik og betalt annocering - hvor er dine kunder og har du dialog med dem?

Bliv fundet på den største digitale kanal

FACTS

Vidste du, at næsten 9 ud af 10 danskere bruger Google, når de søger efter produkter eller tjenester?

FACTS

Vidste du at 63% af alle klik går til de første

tre organiske søgeresultater i Google?

FACTS

At man gennem annoncering på sociale medier målrettet kan nå målgruppen dér, hvor de er

til stede?

Udvalgte cases inden for social media

(organisk trafik og betalt annoncering)

skærmbillede fra https://www.oneinitiative.org/

OneInitiative.org

Som Head of SoMe var SOFIRA med at udforme content strategi for at kunne matche impact-first virksomheder med funding.

Det var både A, B og C-runder og der blev investeret med FN´s Verdensmål som baseline. Hvor lagde investorer og business angels funding? og hvorfor?

Marketing & meditation

SOFIRA har stået for grafisk design, social media posts, roll-ups, printmateriale (flyers, visitkort, posters, roll-ups etc.

Grundlæggeren af SOFIRA har selv undervist og praktiseret meditation igennem de sidste 23 år og har brugt de komnmercielle kompetencer til at fremme gavnen af meditation - kort fortalt; sådan kan en NGO markedsføres

Få en tilpasset

SEO-strategi

Med en tilpasset SEO-strategi fra SOFIRA kan du blive synlig på den største digitale markedsføringskanal og få målrettet organisk trafik til dit website.

Sociale medier kan bruges til at skabe opmærksomhed om din virksomhed samt øge kendskabet til dit brand, produkter eller services.


I samarbejde med dig udvikler vores team den ideelle SoMe-strategi, der kan løfte din annoncering til nye niveauer.

Nå dine kunder, hvor de er.
Forøg kendskabet til din virksomhed eller dit brand.
Øg trafikken til din hjemmeside.
Målrettet markedsføring mod din specifikke målgruppe.
Opnå kontakt med interesserede kunder via retargeting.

On page eller teknisk søgemaskine-optimering

Hos SOFIRA er det afhængigt af hvilke ressourcer og på hvilken baggrund at man vil fortsætte sit arbejde med søgemaskine-optimering.

Det kan være on-page SEO, når man optimerer sit eget website eller sin platform, eller det kan være off-site eller mere teknisk SEO, som

kan være kampagne- eller event baseret - Men lad os tage et møde om se hvordan vi kan hjælpe hinanden.

  1. Ingen betaling pr. klik
  2. Strategisk rådgivning baseret på dine behov
  3. Linkbuilding med fokus på stærke og relevante links
  1. Rapportering om effekten af SEO-arbejdet.
  2. Professionelle løsninger udført af specialister.
  3. Overvågning af dit website.

Anoncering på

de social medier

Der er en betydelig daglig brugerbase på de sociale medier.

På Facebook alene logger mere end 60% af de danske brugere ind hver dag. Facebook appellerer til en bred vifte af aldersgrupper og interesser, hvilket giver dig mulighed for at nå ud til mange forskellige mennesker, herunder din målgruppe.

Omkostningerne ved annoncering på sociale medier er lavere sammenlignet med for eksempel Google Ads.

 

Ved at annoncere på sociale medier kan du få en bred eksponering af dine annoncer til en relativ lav pris. markedsføring via sociale medier tilbyder effektive annonceværktøjer, der giver dig mulighed for at målrette din ønskede målgruppe meget præcist.

Dette inkluderer potentielle kunders interesser, adfærd, alder med mere. Arbejdet med annoncering på sociale medier skaber ikke resultater på kort tid. Det tager tid at etablere sig med annoncering, da mange andre også tilbyder lignende produkter eller tjenester. Generelt skal dine kunder se dine annoncer mellem 8-10 gange, før de foretager en handling.

Det kræver derfor tålmodighed og vedholdenhed, hvis du ønsker at opnå solide resultater med din SoMe-annoncering.

 

Det kræver ikke blot tålmodighed, men også en betydelig indsats og indsigt i de forskellige annonceværktøjer samt brugernes adfærd på internettet. Det kræver også en forståelse for, hvilke SoMe-platforme der bedst kan betale sig for din virksomhed.

 

Hos SOFIRA får du en dygtig gruppe af specialister inden for sociale medier, der besidder omfattende erfaring med annoncering og opsætning af kampagner.

–      

Sammen skaber vi en strategi og indhold, der resulterer i impact og mærkbare fremskridt.

Photo by Ron Smith on Unsplash

Din tilstedeværelse på de sociale medier skal være relevant

Annoncering på sociale medier er en ekstremt effektiv måde at markedsføre virksomheder, brands, produkter og meget mere på.

Din online tilstedeværelse på de forskellige platforme handler om at opbygge og vedligeholde relationer med dine følgere gennem værdifuldt indhold, der skaber engagement.

Dette kan være billeder, tekst og videoer, der er relevante for din målgruppe og annoncer er særligt effektive, da de opbygger troværdighed og ofte skaber respons fra følgere.


Når først en god kunderelation er opbygget, vil dine følgere

også være mere tilbøjelige til at konvertere – det kan være besøg på din hjemmeside, tilmeldinger til nyhedsbreve eller køb.

'Den rette strategi for SoMe-annoncering kan således styrke kendskabet til din virksomhed og øge salget.

En content strategi og i dette tilfælde en struktureret SoMe-strategi giver dig mulighed for at nå ud til dine målgrupper.

Både unge og ældre har profiler på én eller flere platforme, hvilket betyder, at nye markeder og målgrupper er inde for rækkevidde. For at styrke din synlighed på sociale medier kræver det content, der både er designmæssigt og indholds-mæssigt relevant.

Indholdet skal tiltale den målgruppe, du ønsker at nå. Dette sikrer, at din målgruppe og potentielle kunder finder indholdet interessant, hvilket i sidste ende styrker din online tilstedeværelse og øger konverteringsraten.

Der er mange virksomheder, der vil være online og aktive på mange kanaler eller platforme, men vigtigst for økonomien, er at være der, hvor målgruppen engagerer sig, deler, kommenterer.