Webdesign, digital marketing og branding med impact

Impact business design

og bæredygtig forretningsudvikling

Mange virksomheder står i disse dage ofte over for udfordringer i forhold til at dokumentere og måle deres påvirkning, deres impact, især når det drejer sig om ansvarlighed og handlinger i lyset af den aktuelle klimakrise.


Her kan du få hjælp til at komme igang eller komme videre med jeres bæredygtighedsintiativer og du kan få sparring omkring, hvordan du bedst bevarer dine kunder, både i b2b og b2c segmentet

Læs mere om SOFIRA impact strategi.


SOFIRA lægger vægt på uddannelse og specialist-viden, så vi er eksperter i at måle og dokumentere impact, sparre omkring forretningsudvikling.

Når jeres kunderne efterspørger om jeres bæredygtigshedsintiativer, kan SOFIRA styrket kendskabet til dit brand og vi kan udvikle en indholdsstrategi, der formidler virksomhedens værdier, mission og vision på en måde, der skaber længerevarende og dybere kunderelationer.

Impact: fra idé til platform

Med SOFIRA som samarbejdspartner, får du adgang til en lang række af produkter og services, der strækker sig over områder som:

Digital markedsføring (organisk og betalt annoncering)
Webdesign

SOFIRA impact business design er din adgang til at skabe afstand til

dine konkurrenter, da vi fokuserer på en holistisk tilgang til dit brand,

din virksomhed og hvordan du kan have en bæredygtig udvikling

for din virksomhed.

Vores løsninger har varieret fra mindre projekter til omfattende kampagner, der både omfatter online og offline marketing og netop i denne tid, kan vi fokusere på at strategier, og marketing initiativer, der styrker den grønne omstilling og en bæredygtig forretningspraksis.

SOFIRA står for mere end bare et navn - det repræsenterer en vision, da det er et anagram af grundlæggerens datters navn, Irina Sofia.

Kom igang med CSR-arbejdet, så det både understøtter dine kommercielle

forretningsmål, men også verdensmål på strategisk og systematisk vis.

Klimakrisen,. løsninger og impact kræver specialistviden, men SOFIRA impact business design har certificerede medarbejdere, der har arbejdet

med kunder, impact og bæredygtighed kommercielt og strategisk siden 2019. Vil I være de næste, der får en bæredygtig forretningsstrategi?

SOFIRA bidrager til langvarige, værdifulde relationer med dine kunder.

Hos SOFIRA får du skræddersyede ydelser, produkter og services, der bidrager til at opretholde dybtgående og langvarige relationer med dine kunder.

SOFIRA kan både hjælpe dig med at designe flyers, annoncer, plakater, visitkort og websites og ved at have arbejdet for en lang række virksomheder, inklusive større multinationale selskaber, nordiske gazelle-vindende virksomheder samt start-ups, kan vi hjælpe dig videre, fra hvor du er, til hvor du gerne vil hen.

Opgaverne har været:

  1. Udarbejdelse af forretningsplan
  2. Content strategi
  3. Webdesign
  4. Grafisk design (logo, brochurer, plakater)
  5. Annoncekampagner

Logo, impact business design og SOFIRA

Processen bag frembringelsen af et logo er tit et mysterie for nogle. Hvor får man det fra? Hvordan får man en idé? og videreudvikler den?

Logoet for SOFIRA kommer fra noget jordnært, vækstskabende og håbefuldt.

I dette tilfælde har det mange konnotationer og lag, som indfanger essensen af hvad vi vil skabe og hvordan vi vil skabe forskel for dig og dine kunder. Oprindeligt er en cirkulær form, åreringe der stammer fra et Magnolia træ, et såkaldt "thinking tree", som står i baghaven hos grundlæggeren af SOFIRA.


Ringene repræsenterer også en udvikling fra kernen og en bevægelse udad, hvor man kan fortolke det som der hvor virksomheden interagerer med publikum.

Det kan være igennem website, erhvervsseminarer, konferencer, printmaterialer, telefonisk kontakt/kundeservice etc.

En form, et symbol, artefakter, elementer som bruges i et logo, kan tage udgangspunkt i den omkringliggende kontekst. Noget, som dine kunder forbinder med dig, din service og produkter, men mest af alt, hvordan du som virksomhed, får dem til at blive gladere.


Tit er der en praksis omkring at bygge et brand, hvor man strukturerer det, sådan så processen bliver så tydelig for interessenterne som overhovedet muligt.

Metoden og tilgangen er inspireret af "brand the change", en bog, et community, et framework som bl.a består af brand thinking canvas, som nedenstående grafik viser, som der er blevet kommunikeret af Anne Miltenburg -

  • helt klart en af de bøger, som man vil tage med på en øde ø, hvor der er god internetforbindelse.


De inderste ringe er fundamentet for brandet, vision, mission, værdier, værditilbud, grafiske elementer, den visuelle identitet og den verbale identitet (tone of voice) og tit underkendes vigtigheden af hvem man kommunikerer, med hvad og hvordan, deraf nødvendigheden af lave en kundeprofil eller dele kunderne op i enten b2b-kunder, btc-kunder, investorer, leverandører, shareholders etc.

Jo mere klart billede, der er af kunden, des mere klar og relevant kommunikation, kan berige kunden og skabe værdi.

Eksempel:

I forbindelse med arbejdet som brand strategisk rådgiver for aerosolalliance.com, blev denne tilgang brugt til at gøre kommunikationen mere klar, både for virksomheden, men også når der skulle skrives indhold, og man skulle kommunikere til begge sider af værdikæden med forskellige budskaber.