Innovation og investering

Social media kampagne for at skabe en forskel for "impact-first" virksomheder og Business angels, VC's og equity fonde

Indholdsstrategi, vækst-metoder og resultater

SOFIRA er involveret i The One Initiative, som arbejder på at fremme bæredygtige virksomheder og løsninger gennem samarbejde med investorer.

De arrangerer #nordicimpactbusinesssummit, hvor NordicTop50-virksomheder præsenterer lovende løsninger og matches med investorer. Oneinitiative.org arbejder på at forbinde investorer med virksomheder inden for bæredygtige løsninger.

De fokuserer på at gøre impact-investeringer mere effektive og skalerbare. Dette inkluderer at kortlægge impact-investeringsmiljøet og udvikle bæredygtige virksomheder til det globale marked.

Impact-investeringer med positiv indvirkning på verden

SOFIRA arbejdede med: digital marketing, indholdsstrategi, metoder, vækststrategier og resultater og har anvendt som MailChimp, Hubspot, Sprout Social samt sociale medier som LinkedIn, Facebook og X.


Aktiviteterne på sociale medier udføres metodisk med fokus på maksimal effektivitet og resultat.

Der blev også produceret infografikker til at illustrere status for top50 impact-virksomheder, billetstørrelser og forbindelsen til FN's Verdensmål (SDG'er).

De fleste investorer synes, at impact-investeringer er vigtige for dem. Det giver gode muligheder og afkast, og de forventer at øge allokeringen af kapital til impact.

Mere end halvdelen af investorerne mener, at både det økonomiske afkast og den positive indvirkning på verden i deres impact-portefølje er på linje med eller overgår deres forventninger.

Eksempler på SoMe posts

Der blev brugt forskellige taktikker for at opnå engagement og KPI´er. Det var branding af virksomheder, features med investorer og data

illustreret som infografik.

Har I nødvendige kompetencer for at drive den grønne omstilling?

Har din virksomhed i stedet brug for nye kompetencer, færdigheder og viden på vejen i den grønne omstilling?

så lad os tage en snak, om hvordan vi kan løse jeres udfordringer.

SOFIRA bidrog med:

Her blev der brugt en metodisk og systematisk tilgang til planlægning og udførelse af indhold, strategier og KPI´er for at nå forretningsmålene.

Det omfatter discipliner som:

  1. Digital markedsføring
  2. Strategi for indhold
  3. Metoder og bedste praksis
  4. Automatisering/analyse af markedsføring
  5. Erhvervelse af nye leads og konvertering
  6. Aktivering af potentielle kunder i segmenterne impact investing, venture fonde og private equity
  7. Væksteksperimenter og resultater
skærmbillede fra https://www.oneinitiative.org/

Udfordringer i 2020

Målet med The One Initiative er at samarbejde om at løse de klimatiske og globale udfordringer og samtidig tjene penge ved hjælp af aktiviteter som f.eks:

- Kortlægning af økosystemet for impact-investeringer

- Udvikle impact-virksomheder og scale-ups til det globale marked.

UDFORDRINGER FOR 2020:

  1. Hvordan kan 200 internationale investorer blive matchet med de 50 mest lovende startups med bæredygtige løsninger?
  2. Hvad er motiverne for VC'er og impact-investorer i forhold til, hvilke sektorer der har højeste prioritet?
  3. Hvad er afkastet, og hvordan defineres fordelene ved impact-investeringer?

Tendensen er klar

Markedet for impact-investeringer vokser i både dybde og raffinement.

67 % af investorerne siger, at de forventer at øge deres impact-investeringer.


Sammenlignet med fokus i 2019 - hvorfor, hvordan, hvad og hvor investerer du med impact? - forsøgte man i 2020 at også at forstå adfærden, motivationen og resultatet i forbindelse med at investere i impact.

Impact Report Nordic Investors 2020 er den anden markedsanalyse af intentioner, tilgange og aktiviteter blandt investorer i den tidlige fase i Norden, der investerer i green tech og andre bæredygtige løsninger.