Globale udfordringer, løsninger og brand marketing

"Hvorfor bruger man stadig spande til at transportere og holde vand fri for bakterie?" - impact business design, der gør en forskel for os alle

“Næsten 2,2 milliarder mennesker lever

for øjeblikket uden adgang til rent vand"

Som vi har oplevet globalt på grund af CORONA-krisen: rent vand og god hygiejne er det absolutte minimum, der er nødvendigt for at bekæmpe spredningen af coronavirus. Ifølge en nylig artikel på theconversation: "I Afrika syd for Sahara rapporterede Verdensbanken, at omkring 75 % af befolkningen i landdistrikterne bor i hjem, der mangler tilstrækkelige faciliteter til håndvask.", men efterårets (2023) oversvømmelser i Danmark viser også med tydelighed for bedre transport og opbevaring af rent drikkevand:

SOFIRA har bidraget med kommercielle indsigt, grafiske design og visuelle kompetencer til at formidle og kommunikere denne start-up, og hvilken global indflydelse og impact, den potentielt kan give.

link: https://www.who.int/news/item/0-08-2022-half-of-health-care-facilities-globally-lack-basic-hygiene-services---who--unicef

Brand promise

Baseret på tidligere succeser som Lifestraw, PermaNet og Safehands, der har vist sig at være en massiv succes, og hvad angår profit, må det betragtes som et meget veldokumenteret POB (proof-of-business) både inden for NGO-segmentet og detailsegmentet.

SOFIRA har bidraget med grafisk design, brand strategi og marketingaktiviteter.

Aquaid er et simpelt, enkelt hybridprodukt, som er en komplet #gamechanger inden for vandtransport og vandopbevaring, primært i katastrofeområder, nødhjælpslejre osv. og især når man inkluderer fænomener som #dayzero, stigende urbanisering

Samarbejdet med teamet bag AQUAID WATERBAG har været givende på disse områder:

  • Bidrage til at udbrede løsninger på globale samfundsudfordringer.
  • Samle et pitchdeck med fokus på ROI og SROI.
  • Opbygge argumentation for at opnå engagement fra investorer og interessenter.
  • Lære at kondensere og forenkle komplekse sammenhænge i visuel form.

Samarbejdet med Aquaid:

Mads has been supporting our start-up company,

Aquaid. Mads is and was a great help in developing marketing

communication tools for Aquaid so we could quickly communicate to

investors, NGO's and relations. To find a place in the complex

emergency market (NGO) and in the bottom of pyramid segment is not easy

and certainly demands not only patience, but thoughtful moves. Mads

structured Aquaid's products, so we can better find a place for its

existence within tools to transport water.

Senior Process Engineer / Lifestraw - Colloid emulsions Dow Corning- Dreft Liquid P&G

Leder du efter et digitalt marketingbureau, der forstår de unikke behov

hos start-ups eller scale-ups?

SOFIRA kan hjælpe jer med at skabe en positiv indvirkning og samtidig skabe vækst og succes.

Impact på en global skala

Aquaid har indledt et samarbejde med Care Nederland og er i øjeblikket ved at afslutte felttests for at optimere den sociale impact, det kan give slutbrugerne i Sudan, Yemen og Etiopien - følg udviklingen på websitet