Succes med søgetermer og konverteringer

Er dit fundament i orden?

Eller skal der bygges helt om?

Content strategi

En værdiskabende content strategi starter med at skabe en fængende og meningsfuld fortælling, der appellerer til dine målgruppers behov og endda skaber bedre udgaver af dem selv ved hjælp af dit produkt eller service.

Impact Business Design fokuserer på at skabe, producere og optimere indhold, der ikke kun engagerer, men også konverterer.

Forestil dig din content-strategi som fundamentet for dit online hus.

Før du bygger vægge og tager på tag, skal du sørge for, at fundamentet er solidt.


Konverteringsrate = kunder i butikken.

Det kan være at du som virksomheds-ejer i SMV-segmentet ønsker en stærk online tilstedeværelse, hvor kunderne finder dig, og derfor er det fristende at springe direkte ind i webdesign, sociale medieindlæg og blogposts.


Men her er en afgørende indsigt:

En vellykket digital tilstedeværelse begynder ikke med det visuelle, det begynder med en content-strategi.

Dette fundament handler om at forstå dine kunders behov og ønsker.


Brede søgetermer er en investering

i fremtidige kunder

Ved at bruge brede søgetermer når du en bredere målgruppe og potentielt kan interagere med dem på de forskellige trin af købsrejsen. Ved at inkludere variationer og brede udtryk i din indholdsstrategi kan du appellere til flere potentielle kunder og vække interesse på flere niveauer.

Vil du forbedre din hjemmesides placering i

søgemaskinerne og skabe mere trafik til din virksomhed?

Kontakt SOFIRA i dag for at høre mere om vores skræddersyede SEO-løsninger, og hvordan vi kan hjælpe dig med at nå dine online-mål!

Interaktion og engagement

Sociale medier

Sociale medier er dér, hvor vi næsten allesammen er, mere eller mindre aktivt.

Det er ligeså meget et fællesskab og bygger et netværk eller et community omkring produktet, brugen af det eller noget helt tredje. Ved at arbejde holistisk og tænke på tværs af platformene, kan du skabe mere synergi og derved et stærkere brand – og skaber afstand til jeres nærmeste konkurrenter.


Organisk eller betalt

social media marketing?

For at forstærke din tilstedeværelse kan du udnytte betalt social annoncering. Med Impact Business Design kan du få målrettet dine annoncer præcist mod din ønskede målgruppe baseret på deres interesser, demografi og adfærd. Dette maksimerer din annonceringsindsats og øger din indflydelse

Dette giver en højere grad af effekt og indflydelse.




Conversion rate optimization / CRO

Ved at kombinere en velstruktureret content strategi, præcise søgeord, modige brede søgetermer, sociale medier og målrettet paid social annoncering kan din virksomhed forvandle sig til en toneangivende aktør med selvsikkerhed og indflydelse.

Conversion Rate Optimization /CRO

Det handler om at optimere din digitale tilstedeværelse, så den driver flere konverteringer og øger din virksomheds succes.

– I et konkurrencepræget marked, gælder det om at udskille sig, og være relevant, at blive valgt TIL, når kunderne søger information eller er købsparate – når SOFIRA skal hjælpe jer, så send os en mail,


For at opsummere skaber Impact Business Design en helstøbt og effektiv tilgang til content marketing, hvor hvert element arbejder i fuld harmoni for at opbygge et stærkt brand, øge synligheden og skabe mærkbar impact.

Søgeordsoptimering

Et råd kunne være at lave research om, hvad kunderne skriver, når de søger informationer på søgemaskinerne eller på de sociale medier. – de specifikke nøgleord, som de bruger, når de søger efter produkter eller tjenester og kombinere det med at undersøge de mere brede søgetermer, som skaber opmærksomhed omkring din niche, branche eller sektor.

Hvordan finder kunderne dig?

For at blive fundet på søgemaskiner er søgeordsoptimering essentielt.

Impact Business Design og content strategi er også en grundig research at identificere de søgeord og søgefraser, der præcist matcher din virksomheds værdi og de termer og ord, som kunderne bruger til at finde dig eller dine konkurrenter.

En veldesignet hjemmeside, sociale medie profiler og informative blogposts er alle værdifulde redskaber. Men hvis de ikke er målrettet og skræddersyet efter hvad dine kunder søger, risikerer du at spilde tid og ressourcer.