Skip to content

XKommunikation, konvertering og bæredygtighed

IMG20190430140444 Sustainable business change manager
Jeg er netop blevet certificeret “SBCM” (sustainable business change manager), som er en 5 måneders uddannelse, der sammensmelter bæredygtighed og samfundsansvarlighed (CSR) som en forretningsstrategi, og uddannelsen har også givet mig  værktøjer og viden om blandt andet: Strategi – Clear Purpose
Sociale megatrends / CSR-strategier og forretningsmodeller / SDG / Love og internationale retningsliner Organisation – Corporate Engagement
Forandringsledelse u0026amp; -lederskab / Intern CSR-organisering (struktur u0026amp; kultur) / Medarbejderinvolvering Partnerskaber – Collaborative Co-creation
Shared value partnerskaber / Ansvarlig leverandørstyring u0026amp; indkøb ver. 2.0 / Kundeinvolvering u0026amp; salg Kommunikation – Clear Communication
Eksterne u0026amp; interne CSR-kommunikationsstrategier u0026amp; -planer / Autentisk branding / CSR-rapportering

Jeg arbejder frem imod at kombinere kommunikation, konvertering og bæredygtighed i form som:

Intrapreneur/growth hacker:
Fokus på kerneforretningen og formålet, med arbejder på corporate responsibility, og være med at udvikle forretningen indenfor nye forretningsmuligheder og forretningsmodeller. #therevolutionwillbetokenized
#sustainabilitybeyondthedevice
#sustainabilityasaservice #growthengine
Hvad er fomålet?
Mange markedsføringsfolk og firmaer/brands snakker om at finde deres ind til deres WHY, deres formål (brand purpose) som skaber grundlaget for en solid, bæredygtig forretning med en samfundsnyttig værdi, mens selve kundeoplevelsen, eller kundeadfærd (online eller offline) rummer en masse værdi eller data, som kan udnyttes kommercielt og give bedre konvertering. Kommunikation og konvertering:
Disse tanker, både den kreative og den kommercielle indsigt, er effektive værktøjer til at ville kommunikere og engagere målgruppen. Hvad har brugt min energi på, istedet for at lave grafiske printmaterialer, logo, visitkort, websites siden 2011?
Mine interesseområder har drevet vidt omkring digital markedsføring, neuromarketing samt en mere videnskabelig tilgang til Verdensmålene, hvor jeg har fået certifikat på min viden english_SDG_17goals_poster_all_languages_with_UN_emblem_1 IMG20190430132332 Digital transformation fra papir til pixel
I det seneste fuldtidsarbejde, jeg havde (2012-2018) sad jeg de første par år og indtastede bids ind ind i SAP fra en stor leverandør. Fra at været beskæftiget med bid uploads, oprettelse og udrulning af varer indenfor bl.a. Lenovo, udviklede biddesk-afdelingen sig fra 1 person (undertegnede) til at omfatte flere andre leverandører og dermed behov for optil 4 personer i samme afdeling, hvorefter effekten af digitaliseringen slog igennem. Transformation
At være i en forandringsproces, hvor man gik fra et “b2b” salg, og være en meget “traditionel” boxmover virksomhed over til opnå en større “brand awareness” og synlighed overfor slutkunde-segmentet, sammenkoblet med at kunne navigere i et paradigme, hvor Internet of Things, digital transformation, AR, ML, outsourcing og cloud slog igennem, gjorde at jeg kunne tage disse ting med mig:
  • Viden om hvordan en markedsførende, global virksomhed har fokus på bundlinie
  • Lagerværdi
  • Nye markeder og nye produkter.
  • Evne til at håndtere komplekse sammenhænge, der kræver stærk datadisciplin.
  • Indsigt i en performance kultur.
ALSO and business development
På ALSO blev jeg mere om mere optaget (min passion og mit purpose!) af bæredygtighed, ens negative “sorte” co2 aftryk, og en værdisættelse (monetær og social kapital), der viser mulighed for at positionere sig i et kommende globalt kundemarked, hele sin supplychain, forretningsudvikling, partnerskaber.

Udover den daglige udførsel af opgaverne, tog jeg på eget initiativ, til at kunne skabe en nye indtjeningsmuligheder, som kunne være en ny “product line” eller Business unit.

Jeg begyndte at udarbejde en business case, sparre med en forretningsudvikler, lave pitchdecks, buy-ins, argumentation, mediascans, key findings og kortlægge potentielle indtægtsmuligheder, hvor virksomheden potentielt kunne vækste, og yderliger vinde markedsandele indenfor IT distribution.