SDG17
Hvem er involveret i udviklingen af den bæredygtige forretningsstrategi?
Kan den bæredygtige forretningsindvirkning spores?
Hvordan kan din virksomhed skabe værdi i en samfundsmæssig, økonomisk og miljømæssig sammenhæng?
Hvad er udgangspunktet, og kan der gøres mere?
Er det troværdigt og pålideligt?
Hvad er forretningsværdien i det kommende årti?
Bidrager I til at øge den cirkulære økonomi?
Hvordan kommunikerer I om bæredygtighed?
Er den bæredygtige strategi i overensstemmelse med branchestandarden?
Kan I frigøre forretningspotentialet i SDG’erne?
Diplomuddannet inden for bæredygtig forretnings- og forandringsledelse.
Med en solid metodologi til fremme en værdifuld bæredygtig forretningsudvikling.
IMPACT business design = sustainable business change manager
Jeg er en certificeret sustainable business change manager,
og som kunde, vil du få gavn af en specialist, der besidder en stærk, akademisk
metodologi til at sikre din virksomheds fremtidige markedsposition, hvor en
virksomhed kan være med kundskab til kommunikere i interaktioner mellem forretning
og målgruppe og udfolde det potentiale, der er inden for FNs Verdensmål for
Bæredygtig Udvikling (SDG’er).sustainable development goals
Hvad er SDG’erne?
De 17 Verdensmål for Bæredygtig Udvikling (SDG’er) definerer
globale prioriteter og målsætninger for bæredygtig udvikling inden 2030 ved at
have fælles række mål og mål.
SDG’erne opfordrer til global handling blandt regeringer,
virksomheder og civilsamfund for at udrydde fattigdom og skabe et liv med
værdighed og muligheder for alle inden for planetens grænser! –
Om certificeringen:
Bæredygtig forretningsændringsmanager er et akkrediteret,
praktisk 5-måneders kursus, der afsluttes med en eksamen og certificering med
diplom. Kurset kombinerer teori, praktisk viden om virksomheders samfundsansvar
og praktiske værktøjer, der giver virksomhedsdrevet samfundsansvar og
ændringsledelse i praksis.
Certificeringen leveres af TANIA ELLIS – The Social Business
Company®, et af Skandinaviens førende virksomheder inden for
samfundsansvars-kommunikation og rådgivning, i samarbejde med The Danish
Ethical Trading Initiative.
Fokusområder FOR BÆREDYGTIG FORRETNINGSSUCCES impact business
design:
(tunnelsyn)
IMPACT business design
Hos SOFIRA fokuserer vi på 11 på 4 områder for strategisk
udvikling for at sikre bæredygtig forretningssucces:
Strategi – clear
purpose
“Hvordan udvikler vi et solidt strategisk
fundament for bæredygtige CSR-strategier og forretnings-modeller
sociale megatrends / CSR-strategier og
forretningsmodeller / SDG’er / Lovgivning og internationale reguleringer.
Organisation – Corporate engagement
Hvordan får vi samfundsengagementet ind i hjertet af vores
organisationsstruktur og -kultur?”
Ændringsledelse og ledelse / integrering af samfundsansvar
(struktur og kultur) / Medarbejderengagement.
Kommunikation -Clear communication
Hvordan kommunikerer vores samfundsengagement, så det bliver
autentisk, engagerende og understøtter vores forretningsmål?
Ekstern og intern CSR-kommunikation / strategier og planer /
Autentisk branding / CSR-rapportering.
Partnerskaber – Partnerskaber / co-creation“Hvordan
skaber vi shared value partnerskaber i vores værdikæde, ink.
indkøb og ansvarlig leverandør-styring?”.
Partnerskaber med fælles værdi / Ansvarlig styring af
forsyningskæden og indkøb 2.0 / Kunde engagement og salg.
FRA FORMÅL TIL impact
Gør mere og gør det bedre inden for bæredygtighed?
Min erfaring er, at mange virksomheder gerne vil begynde
rejsen mod at blive mere bæredygtige, opnår større relevans for kunderne og øge
den økonomiske bundlinje.
Der er så mange områder at begynde at ændre eller forbedre,
at det bliver uklart, hvilke handlinger der bør prioriteres, for at skabe en
vedvarende indvirkning for interessenterne og endda bidrage positivt til en
mere regenerativ værdiopfattelse for bl.a. at bevare biodiversitet.
SOFIRA har siden 2019 skabt værdi for SMV’er, større
virksomheder og startups og arbejdet strategisk og kommercielt med
bæredygtighed i fokus i interaktioner mellem brands og målgruppe
Cases for impact business design
En global markedsleder inden for ICT-distribution med
potentiale for 380 millioner slutkunder. (ALSO)
Der skabes forbindelse mellem impact-investorer og nordiske
impact-virksomheder, der samarbejder om at skabe bæredygtige virksomheder i en
post-COVID-landskab.
Brand strategi/rådgiver for Aerosol Alliance som er global
netværk om at gøre spraydåse (isærr til kunstbrug) co2-neutral
Hver virksomhed har hvert sit udgangspunkt og behov, men lad
os tage skridtet videre!
TANIA ELLIS – The Social Business Company®, one of Scandinavia’s leading CSR communications and consulting companies
“I want to develop sustainable, future-fit businesses, unlocking the opportunities by contribute positively to the SDGs”
METHODOLOGY
I obtained the certification for a project for an
international, market leader ICT distributor ALSO A/S
and I used business strategies, risk management
and change management as methods to illustrate
how the company increase the market perception,
increase the customer base, improved the market
positioning, while maintaining the core business.