PROCES, POTENTIALE OG RESULTATER
I mit egenskab af mit arbejde som “head of social media" hos ONEinitiative.org, var med jeg i virksomhederne verdensmål, som blev afholdt hos @danskindustri. Det var en status over det forløb, #frafilantropitilforretningder havde været med 21 forskellige virksomheder, og der var mange inspirerende indlæg bl.a. fra Rikke (STENA) og LOUISE (Hempel) og Peter Larsen (Kaffe), som delte hver deres tilgang, udfordringer og deres erfaringer, med fokus på hvordan man kunne skabe kommerciel og miljømæssig værdi igennem et systematisk, procesorienteret forløb, som følgeligt blev tilpasset efter behov og kommercielle værdi.
Som uddannet certificeret #sustainablebusinesschangemanager #impactbusinessdesigner, var det også et forum, hvor jeg fik hilst på folk fra mit eksisterende netværk, samt connectet med nye kontakter, med områder så forskellige områder som cirkulær økonomi og målbarhed, uudnyttede forretningspotentialer, samt hvordan man kunne skabe bæredygtig ICT services/produkter.
Med det energi boost af en event, er jeg topmotiveret for de møder i kalenderen jeg allerede har nu i kalenderen, bl.a. med bureau-folk, væksthuse, HR eksperter, specialister indenfor cirkulær økonomi, så vi mon ikke at vi sammen kan skabe systemisk, kommerciel værdi?;-)
Next up: #sustainabilityandAI #therevolutionwillbetokenized
En metode er vigtig til at udvikle sit arbejde indenfor bæredygtighedsstrategi og betragtes som en nødvendighed for bedre være istand til at bevare sin virksomhed fremover.
Der kan gå #sdgbingopladenfuld i den, men hvis man
fokuserer på sin kerneydelse, eller max 2 mål, kan bruge dem som
udgangspunkt for videre forretningsudvikling - En tilgang, “value scan”,
som jeg også selv har brugt som i arbejde for en markedsledende global ICT distributør.
At bruge en mere systemisk berigende tankegang, som skabe værdi for i en forretningen, sociale og miljømæssigt, er den nye “branchestandard”, og det blev udtrykt i at gøre virksomheden “futurefit”. De er OGSÅ et værktøj og metode, som jeg har brugt til at “beregne gevinster”, gevints/risikoanalyse ifb. Konsulent opgaver.
Mange af de henvendelser, som DI modtog fra deres medlemmer, var udover corona-effekten, lønpakker, handlede om hvordan man skal markedsføre og kommunikere sit bæredygtige produkt eller ydelse - så hvis DU kender nogle af dem, der har udfordringer med at markedsføre eller sælge deres bæredygtig produkt eller ydelse, så send dem gerne min vej, så vi kan tage et kaffemøde .