Graffitikunst på en bæredygtig planet
SOFIRA har været med til at udvikle brand strategi for aerosolalliance.com - et initiativ for at gøre spraydåse sektoren mere bæredygtig.
Udfordringer:
- affaldshåndtering af spraydåser
- aerosol (VOCs) er giftige dampe og sundhedsskadelige.
- spraydåser især til udøvelse af kunst, bliver brugt globalt, med synlig impact til følge, uden at producenterne tager markant ansvar.
Aerosolalliance.com består af kuratorer, festivalarrangører, malere, kunstnere og CO2-livscyklus eksperter, hvor SOFIRA har bidraget til strategi og brandudvikling.
Der er en stigende forståelse af vigtigheden af en mere miljøvenlig og hensigtsmæssig måde at udøve sin kunst og mange udøvende kunstnere føler et stigende ansvarlig overfor den kommende generation af malere.
Fra en idé på en serviet til en bæredygtig og kommerciel virksomhed brugte SOFIRA rammerne og værktøjerne fra #brandthinkingcanvas og #audiencemapping, som er udviklet af Anne Miltenburg og fællesskabet BrandTheChange.
– så lad os tage en snak, om hvordan vi kan løse jeres udfordringer.
The point of using dummy text for your paragraph is that it has a more-or-less normal distribution of letters. making it look like readable English.
I slutningen af december 2021 blev det første nyhedsbrev sendt ud, og med interaktion på de sociale medier og en indholdsrig website, der forener de mange interessenter, er skabelsen for positiv forandring for det globale fællesskab i gang.
Hvis du selv maler, eller kender nogle, der gør, så kan de OGSÅ være med til at skabe en nødvendig forskel og være med at fremme udviklingen
Hvoerdan kan man arbejde med bæredygtighed og kunst? Dette blev testet sammen med kunstnerne INSA, hvor man fremstillede kunstværket og målte miljøaftrykket,
Rapporten og gennemgangen af projektet kan downloades nedenunder.