Logo produktion

Et logo er essentielt en præsentation og en visuel form af de ideer og visioner, der ligger bag brandet eller virksomheden.

De seneste logoer

Eksempler på logoer

At skabe og producere et logo er noget, der burde vare ikke 5 timer, men 5 år og forhåbentlig mere. Det er essensen af din brand og omfatter din vision/mission.

Det burde være genkendeligt og skille sig ud fra mængden. Nogle gange ser det godt nok ud på skærmen, men hvad nu hvis du ønsker at have det på trykte materialer som flyers, plakater eller andre medier?

Kan det skaleres i forskellige størrelser og stadig bevare samme kvalitet?

Villadsen Mure- og tagentreprise

For denne klient var det vigtigt at vise virksomhedens færdigheder.

De bygger huse, lofter, tage og står for den overordnede renovering af huse og lejligheder. Jeg tog de ikoniske værktøjer og gjorde det tydeligt, så det var let at afkode, hvad virksomheden handlede om.

Byens Nøgle

Synlighed og kommunikation er nødvendig i situationen, når du kommer til en ny by eller et nyt land og skal opdage stedet på egen hånd. Konceptet var at man med Byens guide var en nøgle til de mere ukendte "steder", døre eller områder, der åbner perspektivet for det nye land eller by.

Logoet skulle kunne bruges med forskellige sprog (russisk, dansk, engelsk, fransk etc.) .

The Circle Camp

Denne opgave blev udført for en organisation placeret på den smukke ø Bornholm, og det er en sommerlejr baseret på native-american filosofi, storytelling som middel til konfliktløsning. Da det var baseret på Bornholm, var designet inspireret af gamle udskæringer i sten, der er placeret nær lejrstedet.

Det kaldes Madsebakke i Allinge.

Regneservice

Dette er en bogførings-/regnskabs-service, der håndterer daglig bogføring og resultatopgørelse, skattehåndtering og balance for SMV'er.

Der var hentet inspiration fra det daglige arbejde og ikoner, der bruges inden for matematik og nummerering.

Danske Seniorer

Der er lavet flere grafiske designopgaver for DANSKE SENIORER og relaterede parter, men har også lavet logoet.

Der var et krav om at bruge de to cirkler og sloganet "med hinanden – for hinanden".

Glarbo

Glarbo er klientens efternavn, og virksomheden beskæftiger sig med tømrerarbejde, gipsarbejde, isolering og andre opgaver med organiske, økologiske og bæredygtige materialer.

Logoet skal fremstå "hjemligt/-

hyggeagtigt",

BO betyder hus/at bo på dansk, så det var en kombineret en pil (peger mod fremtiden), et sikkert, stabilt hus og et "eventyrligt" og udforskende udseende af typografien.

Har du brug for et logo eller et nutidig og relationsskabende logo?

Har du brug for et logo eller et opfrisket udseende til dit logo/brand-ID? og ved du hvad du skal, når du skal bruge det på trykte materialer som flyers, plakater eller andre medier? Kan det skaleres i forskellige størrelser og stadig bevare samme kvalitet?

Photo by Edson Rosas on Unsplash

Har du brug for et logo eller dit eget ikon på de sociale medier eller hjemmeside

- så kan SOFIRA hjælpe dig!

Logo design og branding

Når man skaber et logo er det en grundig analyse af hvad virksomheden vil udtrykke og hvordan det kan essentielt kan præsentere de ideer og visioner, der ligger bag brandet eller virksomheden.

Investering over tid:

Det kræver ikke blot en sporadisk fem timers opmærksomhed, men fortjener snarere en tidsløsheden, så det holder sig relevant i fem år og mere.

Symbolsk og letafkodeligt:

Et logo er ikke blot et billede; det er inkarnationen af dit brand, der indkapsler din unikke vision og mission.

Forskellen er afgørende:

Et virkelig fremragende logo skiller sig ubesværet ud fra mængden og er øjeblikkeligt genkendeligt.


Fra digital til print

I den digitale verden kan et logo se fejlfrit ud, det kan være i nogle unikke farver, der nærmest lyser op.

Når man skal trykke sit logo på enten visitkort, brevpapir eller andet, er det et helt andet farveområde og spekter, der er muligt, på trykte materialer som flyers, plakater eller forskellige andre medier, så det bliver sjældent sådan som ser det skærmen.

Skalering og formater:

Nogle formater som logoet er logoet er gør at det resultatet ikke bliver vellykket. når det skal printes - så hvordan skal logoet laves, så det er fleksibelt og kan bruges på store formater som mindre?

Er du inspireret og vil se mere?

VI har samlet en lang række logoer, som vi har produceret og vi kan godt love at der flere på vej ;-

Hvis du kan lide det, du ser her, og du har brug for hjælp til design af et logo, redesign eller et helt nyt logo, så tag kontakt.